ONLİNE REKLAMCILIK TERİMLERİ CPM,CPC,CPA,CPL,CPE Hangi Anlama Geliyor ?

ONLİNE REKLAMCILIK TERİMLERİ

CPM (Cost Per Mile): 1000 gösterim başına maliyet.1000 adet izlenim başına ödenecek tutar” anlamına gelmektedir. Müşterinin daha sonra gerçekleştirdiği eylemleri dikkate almadan, reklamcının reklamıyla ilgili 1000 adet izlenim (sayfa incelemeleri) için ne kadar ödemesi gerektiğine açıklık getirmektedir. CPM genellikle web sitesinin ne derece karlı olduğu veya olacağını belirlemek amacıyla kullanılır.

CPC (Cost Per Click): Click başı maliyet Tıklama başı ödenecek ücret” anlamına gelmektedir. CPC reklamcının reklamının her tıklanmasında ne kadar ödemesi gerektiğini belirten miktardır.

CPA (Cost Per Action): Yani eylem başına ödeme yaptığınız fiyatlandırma sistemidir. Buradaki eylem sizin belirlediğiniz her hangi bir şey olabilir. Ürün satışı, Üyelik veya sizin için önemli olan bir formun doldurulması işlemi olabilir.

CPL (Cost Per Lead): Kullanıcının, internet reklamına tıklayarak siteye geldiğinde reklam veren tarafından tanımlanmış aktiviteyi gerçekleştirmesinde alınan ücrettir. Bu aktiviteler, e-bülten aboneliği, site üyeliği vb. kullanıcının siteye belirli bir bilgiyi kayıt etmesinden oluşur. Satın alma, para transferleri gibi işlemler bu maliyet türüne dahil değildir.

CPE (Cost Per Engagement): Etkileşim başına ücretlendirme" anlamına gelmektedir. CPE bazlı ücretlendirilen etkileşimli bannerlar, adeta bir mikro site mantığında çalışarak; kullanıcıyı herhangi başka bir adrese yönlendirmeden, tüm aksiyonun reklam alanı içerisinde gerçekleştirilmesine olanak sağlamaktadır. Online rezervasyon, Form aracılığıyla başvuru gibi eylemler etkileşimli bannerlar aracılığıyla banner üzerinde gerçeleştirilmektedir.

Yorumlar